Regulamin

OGÓLNE ZASADY I WARUNKI

spółce SJS distrib s.r.o., nr ID: 50662759, z siedzibą w Nábrežie Oravy 2909/5b, 02601 Dolný Kubín, Słowacja, za sprzedaż towarów za pośrednictwem sklepu internetowego znajdującego się pod adresem outdoorlive.pl

 

Najważniejsze wydarzenia z OWH:

  • W trakcie składania zamówienia można wybrać sposób płatności i opcję dostawy.
  • Jeżeli stwierdzimy, że towar znajduje się w magazynie, wówczas zobowiązujemy się dostarczyć towar w terminie określonym w koszyku, więcej informacji w punkcie 9.
  • Klient będący konsumentem ma prawo do odstąpienia od umowy kupna bez podania przyczyn w ciągu 30 dni.
  • Więcej informacji na temat reklamacji i zwrotów znajdziesz w naszej polityce reklamacyjnej.
  • Ochrona danych osobowych naszych klientów jest dla nas bardzo ważna. Informacje o tym, jakie dane osobowe przetwarzamy, dlaczego i jak, można znaleźć w naszej polityce przetwarzania danych osobowych.

 

  1. DANE KONTAKTOWE
    1. Operator sklepu internetowego:

SJS distrib s.r.o.

Siedziba główna: Nábrežie Oravy 2909/5b, 02601 Dolný Kubín, Słowacja (zwany dalej "adresem siedziby")

zarejestrowana w Rejestrze Handlowym prowadzonym przez Sąd Rejonowy w Żylinie, nr akt: 66932/L, reprezentowana przez Pana Radovana Juríka, Dyrektora Wykonawczego

REGON: 50662759

NIP: SK2120411876

E-mail: info@outdoorlive.pl

    1. Reklamacje i zwroty:

Adres do przyjmowania reklamacji i zwrotów:

  • Packeta Poland, 90711413 - Outdoorlive.pl, Panattoni Park Bielsko-Biała, ul. Księdza Józefa Londzina 106, 43-382 Bielsko-Biała

E-mail: info@outdoorlive.pl 

 

  1. PORZĄDEK PRAWNY I DEFINICJE

Na początek możesz przeczytać o prawie regulującym nasze stosunki, o tym co możesz u nas kupić i inne podstawowe informacje.

    1. Jakie prawo reguluje nasze stosunki? Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży (dalej "OWH") Sprzedawcy regulują zgodnie z § 1751 ust. 1 ustawy nr 89/2012 Dz.U., Kodeks cywilny (dalej "Kodeks cywilny") wzajemne prawa i obowiązki stron powstałe w związku lub na podstawie umowy kupna (dalej "Umowa kupna") zawartej między nami a konsumentami lub przedsiębiorcami (dalej "Klient" lub "Ty") za pośrednictwem naszego sklepu internetowego pod adresem: outdoorlive.pl.
    2. E-sklep. Sklep internetowy prowadzony jest przez nas na stronie internetowej znajdującej się pod adresem outdoorlive.pl (zwanej dalej "Stroną"), za pośrednictwem interfejsu internetowego (zwanego dalej "e-sklepem").
    3. Co można u nas kupić? W naszym sklepie internetowym możesz kupić oferowane przez nas towary, głównie sprzęt outdoorowy, sprzęt biwakowy, odzież sportową, obuwie i akcesoria.
    4. Kto jest uważany za konsumenta. Konsumentem jest każda osoba fizyczna, która zawiera z nami umowę kupna lub w inny sposób dokonuje z nami czynności prawnych poza zakresem swojej działalności gospodarczej lub poza zakresem samodzielnego wykonywania zawodu (zwana dalej "konsumentem").
    5. Kto jest uznawany za przedsiębiorcę? Przedsiębiorcą jest każda osoba fizyczna lub osoba prawna (np. spółka, spółdzielnia, instytut), która prowadzi działalność zarobkową samodzielnie na własny rachunek i odpowiedzialność na podstawie licencji handlowej lub w inny sposób z zamiarem regularnego podejmowania tej działalności w celach zarobkowych (dalej "działalność przedsiębiorcza"). Osoba ta zawiera z nami umowę kupna lub w inny sposób legalnie zajmuje się nami w ramach swojej działalności gospodarczej (dalej jako "przedsiębiorca"). Kierujemy się zasadą, że postanowienia niniejszych OWU dotyczące przedsiębiorców mają zastosowanie do klienta, który w zamówieniu podaje swój numer NIP.
    6. Zapoznanie się i akceptacja OWU. Składając zamówienie (przycisk "ZŁÓŻ ZAMÓWIENIE I ZAPŁAĆ"), użytkownik potwierdza, że zapoznał się z OWU, w tym z ujawnieniami dla konsumentów przed zawarciem umowy kupna na podstawie niniejszych OWU i wyraźnie je akceptuje w wersji obowiązującej i skutecznej w momencie tego potwierdzenia.

 

  1. KOMUNIKACJĘ Z KLIENTAMI PRZED ZAWARCIEM UMOWY KUPNA-SPRZEDAŻY

Zanim kupisz u nas towar, sprawdź ten dział.

    1. Uprawnienia sprzedawcy i organy kontrolne. Jesteśmy uprawnieni do sprzedaży towarów na podstawie pozwolenia na handel. Kontrolę handlową przeprowadza w zakresie swoich kompetencji właściwy organ handlowy. To, że rzetelnie dbamy o Państwa dane osobowe, jest sprawdzane przez Urząd Ochrony Danych Osobowych. Nadzór nad przestrzeganiem ustawy o ochronie konsumentów w określonym zakresie prowadzi m.in. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Inspekcji Handlowej.
    2. Charakter ilustracyjny. Zdjęcia, które widzicie Państwo na naszej stronie internetowej mają charakter poglądowy.
    3. Towar, cena, koszt. Towary oferowane przez nas na stronie internetowej outdoorlive.pl oraz opis ich głównych cech dostępny jest w odpowiedniej treści. Ceny towarów zawierają podatek VAT oraz opłaty ustawowe. Nie pobieramy żadnych dodatkowych kosztów za usługi telekomunikacyjne (np. jeśli zadzwonisz do nas na nasz numer telefonu, zapłacisz tylko normalną stawkę za połączenie telefoniczne).
    4. Opcje płatności i wysyłki. Oferowane przez nas metody płatności i opcje wysyłki znajdziesz opisane bardziej szczegółowo podczas samego zamówienia. Informacje te znajdziesz również w dziale Metody wysyłki i sposoby płatności na naszej stronie internetowej.
    5. Wiązanie zamówienia. Składając zamówienie poprzez naciśnięcie przycisku "ZŁÓŻ ZAMÓWIENIE I ZAPŁAĆ", tworzysz wiążące zamówienie, które zobowiązuje Cię do zapłaty. Użytkownik może przejrzeć i poprawić lub zmienić swoje zamówienie przed jego złożeniem, co zostało opisane bardziej szczegółowo w punkcie 6 niniejszych OWU.
    6. Uprawnienia Klienta z tytułu wadliwego wykonania umowy. Prawa z tytułu wadliwego wykonania lub z tytułu gwarancji oraz warunki ich wykonywania zostały opisane w punkcie 11 niniejszych OWU. Alternatywnie można zapoznać się z naszą Polityką Reklamacji, aby uzyskać więcej informacji.

 

  1. INFORMOWANIE KONSUMENTÓW PRZED ZAWARCIEM UMOWY SPRZEDAŻY

Witamy wszystkich na naszej stronie internetowej! Jeśli jednak jesteś konsumentem, przysługują Ci specjalne prawa. Więcej o nich możesz przeczytać w tym dziale.

    1. Prawo do odstąpienia od umowy kupna. Klient będący konsumentem ma prawo do odstąpienia od umowy kupna bez podania przyczyn (o ile nie ustalono inaczej) w terminie 30 dni, który rozpoczyna się najpóźniej:
      1. w przypadku umowy sprzedaży - od daty otrzymania towarów; lub
      2. w przypadku umowy kupna z dostawą w kilku częściach/częściach, od daty przyjęcia ostatniej dostawy towarów; lub
      3. w przypadku umowy sprzedaży podlegającej regularnym powtarzającym się dostawom towarów - od daty przyjęcia pierwszej dostawy towarów;

że konsument ma prawo odstąpić od umowy kupna nawet przed upływem czasu określonego w art. 4.1.1-4.1.3, powiadamiając nas o swoim zamiarze odstąpienia od umowy kupna w drodze dowolnego jednoznacznego oświadczenia, na przykład wypełniając i wysyłając formularz odstąpienia od umowy (najlepiej razem ze zwracanymi towarami) lub wysyłając go na nasz adres e-mail info@outdoorlive.pl.

    1. Kiedy nie ma możliwości odstąpienia od umowy kupna. W szczególności konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od następujących umów:
      1. dostawa towarów, które zostały zindywidualizowane i/lub stworzone na życzenie klienta lub dla klienta;
      2. dostarczenia towarów, których cena zależy od wahań na rynkach finansowych, na które nie mamy wpływu, a które mogą wystąpić w okresie odstąpienia od umowy;
      3. na dostawę towarów łatwo psujących się, jak również towarów, które po dostarczeniu zostały nieodwracalnie zmieszane z innymi towarami;
      4. dostarczanie towarów w zapieczętowanym opakowaniu, które konsument usunął z opakowania i którego po naruszeniu przez konsumenta ze względów zdrowotnych lub higienicznych nie należy zwracać, co dotyczy również nagrań dźwiękowych lub wizualnych oraz programów komputerowych, jeżeli klient naruszył ich oryginalne opakowanie;
      5. w transporcie, w określonym dniu lub w określonym czasie;
      6. na dostawę gazet, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umów o prenumeratę na ich dostawę;
      7. o świadczeniu usług, które wykonaliśmy w pełni za uprzednią wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy,
      8. o dostarczeniu treści cyfrowych, chyba że zostały one dostarczone na nośniku materialnym i zostały dostarczone za Państwa uprzednią wyraźną zgodą przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i poinformowaliśmy Państwa przed zawarciem umowy kupna, że w takim przypadku nie mają Państwo prawa do odstąpienia od umowy kupna.
    2. Obowiązki konsumenta przy odstąpieniu od umowy kupna. Jeżeli konsument odstąpi od umowy kupna, jest zobowiązany odesłać nam towar w ciągu 14 dni od momentu odstąpienia od umowy kupna. Należy odesłać lub zwrócić nam towar kompletny, tzn. zawierający wszystkie dostarczone akcesoria, całą dokumentację, czysty, nieuszkodzony i, jeśli to możliwe, zawierający oryginalne opakowanie, w stanie i wartości, w jakiej go Państwo otrzymali.
    3. Zmniejszenie wartości towaru. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży odpowiadają Państwo za zmniejszenie wartości towaru, które nastąpiło w wyniku obchodzenia się z nim w sposób inny niż konieczny do zapoznania się z charakterem, cechami i funkcjonalnością towaru. Jeżeli zwrócą nam Państwo towar uszkodzony lub niekompletny, nasze roszczenie o odszkodowanie zostanie potrącone z żądaną przez Państwa ceną zakupu. Zawsze będziemy oceniać konkretny przypadek, aby określić zakres uszkodzenia, pogorszenia stanu towaru i ustalić odpowiednią zmniejszoną wartość. O tych krokach poinformujemy Cię drogą mailową lub telefoniczną.
    4. Adres zwrotów. Towar odeślij na adres  Packeta Poland, 90711413 - Outdoorlive.pl, Panattoni Park Bielsko-Biała, ul. Księdza Józefa Londzina 106, 43-382 Bielsko-Biała. Koszt zwrotu towaru w przypadku odstąpienia od umowy kupna ponosi klient.
    5. Zwrot ceny zakupu. W przypadku odstąpienia od umowy kupna w okresie odstąpienia od umowy, jesteśmy zobowiązani zwrócić Państwu wszystkie pieniądze, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jaki otrzymaliście Państwo w momencie otrzymania pieniędzy lub na wybrany przez Państwa rachunek bankowy, bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od odstąpienia od umowy. Prosimy pamiętać, że jesteśmy uprawnieni do zwrotu pieniędzy dopiero po otrzymaniu od Państwa zwracanego towaru.
    6. Reklamacje. Zapewniamy pozasądowe rozpatrywanie reklamacji konsumenckich za pośrednictwem poczty elektronicznej info@outdoorlive.pl.
    7. Pozasądowe rozwiązywanie sporów. Właściwym do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich wynikających z umowy sprzedaży jest Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Plac Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa, tel.: +48225560332, e-mail: kontakt.adr@uokik.gov.pl. Do rozstrzygania sporów między Sprzedawcą a Klientem wynikających z Umowy sprzedaży może być wykorzystywana internetowa platforma rozwiązywania sporów znajdująca się pod adresem http://www.polubowne.uokik.gov.pl/.
    8. Europejskie Centrum Konsumenckie PL. Europejskie Centrum Konsumenckie z siedzibą przy Placu Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa, adres internetowy: www.konsument.gov.p, jest punktem kontaktowym na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (Rozporządzenie w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich).
    9. Fałszywe lub niekompletne recenzje. Zastrzegamy sobie prawo do niepublikowania opinii klientów, które są nieprawdziwe, zawierają nieodpowiedni język lub nie są związane z zakupionymi towarami.
    10. Przetwarzanie recenzji. Recenzje mogą być zamieszczane bezpośrednio na naszej stronie internetowej lub za pośrednictwem serwisu Ceneo.pl lub innych dostawców. Więcej informacji na temat tego, jak przetwarzamy recenzje zamieszczone na naszej stronie internetowej, znajduje się pod adresem. tutaj.
    11. Szkody spowodowane przez błędne lub niepełne informacje. Zrzekamy się odpowiedzialności za szkody spowodowane przez błędne lub niepełne informacje lub porady, w szczególności w przypadkach, gdy osiągnięcie określonego rezultatu zależy od działań odbiorcy porady lub innych osób, albo od niekontrolowanych faktów lub przypadku. Zrzekamy się odpowiedzialności za wszelkie szkody następcze wynikające bezpośrednio lub pośrednio z jakiegokolwiek wykorzystania treści wideo, które są udostępniane bez gwarancji rezultatu.

 

  1. KONTO UŻYTKOWNIKA I CO JEST POTRZEBNE DO PRZYJĘCIA ZLECENIA

Czy chcesz się u nas zarejestrować? Zobacz w tej sekcji warunki rejestracji i więcej informacji o koncie użytkownika.

    1. Rejestracja. Rejestrując się za pomocą imienia, nazwiska, adresu e-mail oraz wybranego bezpiecznego hasła i adresu rozliczeniowego na stronie internetowej sklepu, uzyskuje się dostęp do interfejsu użytkownika. Następnie możesz dodać dodatkowe szczegóły do swojego konta użytkownika. Potwierdzasz, że przeczytałeś i zgadzasz się z niniejszymi ogólnymi warunkami i zasadami przetwarzania danych osobowych. Następnie możesz dodać kolejne szczegóły do swojego konta użytkownika.
    2. Funkcje konta użytkownika. Z poziomu interfejsu użytkownika ("Moje konto") można zamawiać towary, oceniać zakupione produkty, zmieniać wprowadzone dane itp.
    3. Podawaj prawdziwe i poprawne informacje. Podczas rejestracji na stronie internetowej oraz przy zamawianiu towarów prosimy o podanie wszystkich informacji w sposób prawidłowy i zgodny z prawdą oraz o ich aktualizację w przypadku ich zmiany. Pozwoli to uniknąć wzajemnych problemów, ponieważ zawsze uznajemy podane przez Ciebie informacje za poprawne.
    4. Blokada konta użytkownika. Dostęp do konta użytkownika jest zabezpieczony nazwą użytkownika i silnym hasłem. Nie ujawniaj tych informacji nikomu i nie udostępniaj swojego konta osobom trzecim. Możemy zablokować konto użytkownika po pięciu (5) nieudanych próbach logowania. Robimy to ze względów bezpieczeństwa, w szczególności aby zapobiec niewłaściwemu wykorzystaniu konta użytkownika. Jeśli konto użytkownika zostanie zablokowane, prosimy o kontakt z nami pod adresem info@outdoorlive.pl.
    5. Możliwość anulowania konta użytkownika, gdy nie jest ono używane. Możemy usunąć konto użytkownika, w szczególności jeśli nie korzysta on z konta użytkownika przez okres dłuższy niż 1 rok lub jeśli naruszy swoje zobowiązania wynikające z umowy kupna.
    6. Dostępność konta użytkownika. Należy pamiętać, że konto użytkownika może nie być dostępne przez całą dobę, zwłaszcza w przypadku koniecznej konserwacji.

 

  1. ZAMAWIANIE I ZAWIERANIE UMOWY KUPNA ZA POŚREDNICTWEM SKLEPU INTERNETOWEGO

W tym dziale dowiesz się jak możesz zamówić nasze produkty i jak to działa.

    1. Ceny. Ceny towarów pozostają aktualne tak długo, jak długo są wyświetlane w sklepie internetowym. Możemy jednak zawrzeć umowę kupna na indywidualnie wynegocjowanych warunkach.
    2. Koszty pakowania i wysyłki. Na stronie internetowej, podczas procesu składania zamówienia, podajemy również informacje o kosztach związanych z pakowaniem i dostawą towaru. Jeśli kupujący dodał do swojego zamówienia pakowanie prezentów, zostanie również obciążony kosztami tej usługi (jeśli jest oferowana w sklepie internetowym). Umożliwiamy nie tylko dostawę towaru pod wskazany przez Ciebie adres na terenie Polski, ale również odbiór towaru w punkcie odbioru. Wysokość tego kosztu zależy przede wszystkim od wybranego sposobu dostawy.
    3. Proces składania zamówienia. Aby zamówić towar, należy wypełnić formularz zamówienia w sklepie internetowym. Dodajesz towar "do koszyka", wybierasz sposób zapłaty ceny zakupu towaru, podajesz adres do faktury i inne niezbędne dane kontaktowe. W przypadku towarów, które są oznaczone jako "w magazynie", jest to wiążące zamówienie zobowiązujące do zapłaty (dalej "zamówienie"). Składając zamówienie, potwierdzasz, że zgodziłeś się z niniejszymi ogólnymi warunkami i zapoznałeś się z naszą polityką przetwarzania danych osobowych.
    4. Proces wysyłania zamówienia. Przed realizacją zamówienia można sprawdzić i zmienić podane informacje. Złożenie zamówienia następuje poprzez kliknięcie przycisku "PRZEŚLIJ ZAMÓWIENIE I ZAPŁAĆ" i proces zamówienia zostaje zakończony. Informacje podane w zamówieniu uznajemy za prawidłowe. Jeżeli w trakcie realizacji zamówienia okaże się, że użyłeś oczywiście nieprawdziwych lub niepełnych informacji, możemy odmówić realizacji zamówienia, o czym zostaniesz poinformowany drogą mailową. Użytkownik może być odpowiedzialny za wszelkie szkody, które celowo spowodował przez takie działanie.
    5. Cechy produktu. Przed realizacją zamówienia są Państwo zobowiązani do zapoznania się z cechami, rodzajem i zalecanym zastosowaniem towaru. Składając zamówienie potwierdzasz, że zapoznałeś się z tymi informacjami i je rozumiesz.
    6. Dodatkowe potwierdzenie zamówienia. W zależności od charakteru zamówienia (ilość towaru, cena zakupu, szacunkowe koszty wysyłki) jesteśmy uprawnieni do poproszenia Państwa o dodatkowe potwierdzenie zamówienia (np. pocztą elektroniczną lub telefonicznie), a także do wyjaśnienia prawidłowości wyboru ilości towaru.
    7. Moment zawarcia umowy kupna i potwierdzenia zamówienia. Klient, który zrealizuje zamówienie, otrzyma od nas automatyczne potwierdzenie i podsumowanie zamówienia na adres e-mail podany w swoim koncie użytkownika, zamówieniu lub innym formularzu (zwany dalej "e-mailem klienta" lub "Twoim e-mailem"). Zawarcie umowy kupna-sprzedaży nastąpi w momencie naciśnięcia przycisku "PRZEŚLIJ ZAMÓWIENIE I ZAPŁAĆ". Poinformujemy Cię o tym potwierdzając otrzymanie Twojego zamówienia.
    8. Zamówienie telefoniczne. Towary można zamawiać również telefonicznie. Jeśli zrealizujesz zamówienie w ten sposób, otrzymasz od nas potwierdzenie utworzenia zamówienia, zawierające łączną cenę za towar oraz koszty związane z opakowaniem i dostawą wybranego przez klienta towaru na Twój adres e-mail podany w zamówieniu telefonicznym, wraz z niniejszymi ogólnymi warunkami, polityką reklamacyjną, polityką przetwarzania danych osobowych oraz formularzem odstąpienia od umowy. Zawarcie Umowy Zakupu nastąpi po otrzymaniu potwierdzenia przyjęcia zamówienia na Państwa e-mail podany w zamówieniu.
    9. Obowiązki sprzedającego i kupującego. Zawierając Umowę kupna zobowiązujemy się do przekazania Państwu zakupionego towaru i umożliwienia nabycia tytułu prawnego do towaru, a Państwo zobowiązują się do przyjęcia towaru i zapłacenia nam ceny towaru.
    10. Kopia OWU oraz formularz odstąpienia od umowy. Kopię zawartej umowy kupna ze zmianami wynikającymi z obowiązujących OWU otrzymają Państwo pocztą elektroniczną. Klient będący konsumentem otrzyma również formularz odstąpienia od umowy kupna w ustawowym terminie.
    11. Środki komunikacji na odległość. Wyrażasz zgodę na wykorzystanie środków komunikacji na odległość przy zawieraniu umowy kupna. Użytkownik ponosi koszty poniesione za korzystanie ze środków porozumiewania się na odległość w związku z zawarciem umowy kupna (koszty połączenia internetowego, koszty połączeń telefonicznych), które nie odbiegają od stawki podstawowej.    

 

  1. CENA TOWARÓW I SPOSOBY PŁATNOŚCI

W tej części dowiesz się jakie są opcje płatności i dostawy.

    1. Cena. Wszystkie ceny podane są w złotych polskich (PLN) i zawierają podatek VAT.
    2. Sposób płatności. Cenę towaru, wszelkie koszty związane z dostawą towaru oraz sposoby płatności można zawsze znaleźć przy towarze i dalej w dziale Sposób płatności.

Konkretny sposób płatności i dostawy można wybrać w trakcie procesu składania zamówienia.

    1. Zadatek na poczet ceny towaru. Możemy wymagać od Państwa wpłacenia depozytu lub innej podobnej płatności.
    2. Cena za dostawę towaru. Wraz z ceną zakupu są Państwo zobowiązani do zapłaty nam również wszelkich kosztów związanych z opakowaniem i dostawą towaru w uzgodnionej wysokości, jak również dopłaty za wybrany sposób płatności. O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, cena zakupu obejmuje również koszty związane z dostawą towaru. O ostatecznej cenie wraz z kosztami pakowania i wysyłki zostaną Państwo poinformowani przed wiążącą realizacją zamówienia.
    3. Rabaty od ceny towaru. Wszelkie rabaty na cenę towaru nie mogą być łączone.
    4. Nierealna cena towaru. W przypadku wystawienia nierealnej ceny 0 zł (słownie zero złotych) lub wystawienia ceny wysoce nierynkowej, gdzie za cenę nierynkową uważa się cenę niższą od naszej ceny zakupu, zastrzegamy sobie prawo do usunięcia tej pozycji z zamówienia. Zostaniesz o tym poinformowany drogą mailową.
    5. Forma faktury. Ustalamy, że faktury będą przesyłane w formie elektronicznej, za pośrednictwem poczty elektronicznej.
    6. Bony upominkowe. Oferujemy Państwu możliwość zakupu bonów upominkowych w wartości, którą oferujemy w naszym sklepie internetowym. Każdy bon ma swój unikalny kod i zostanie wysłany na Państwa e-mail w ciągu 24 godzin od momentu zapłaty ceny zakupu.  Zawsze istnieje możliwość wykorzystania tylko pełnej kwoty bonu, nie można go wykorzystać w częściach. Bon jest ważny przez 12 miesięcy od daty zakupu. Aby zrealizować bon podarunkowy na stronie internetowej, należy wypełnić pole w sekcji kod rabatowy/kupon unikalnym kodem bonu podarunkowego. Wartość bonu upominkowego jest odliczana od całkowitej ceny zakupów w koszyku.  Prosimy pamiętać, że kod bonu zostanie wysłany do Państwa drogą elektroniczną. Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności przy jego dalszym obchodzeniu się. Podrabianie lub przerabianie bonu jest niedozwolone. Fałszerstwo może być również przestępstwem. Nie ma możliwości odstąpienia od umowy kupna, jeśli bon podarunkowy został już wykorzystany.

 

  1. DOSTAWY TOWARÓW, MIEJSCA SPEŁNIENIA ŚWIADCZENIA ORAZ SYTUACJI, W KTÓRYCH MOGĄ WYSTĄPIĆ SZKODY

W tej części opisujemy, kiedy możesz oczekiwać na swój produkt i jak do Ciebie dotrze.

    1. Czas dostawy. Jeżeli podano, że towar znajduje się w magazynie, wówczas zobowiązujemy się dostarczyć towar w czasie określonym w koszyku oraz zgodnie z czasami dostawy poszczególnych przewoźników współpracujących. Czasami może się okazać, że towary oznaczone jako "w magazynie" wyprzedają się w krótkim czasie. W przypadku zaistnienia sytuacji, że towaru nie ma na stanie i nie jesteśmy w stanie dostarczyć zamówionego przez Ciebie towaru w określonym czasie, skontaktujemy się z Tobą w celu ustalenia wymiany na inny rodzaj towaru lub anulowania danego towaru. Niemniej jednak zawsze staramy się przygotować i dostarczyć zamówienie do klienta w jak najkrótszym czasie. Towar wysyłamy zazwyczaj w ciągu 24 godzin od otrzymania zamówienia z terminem dostawy 3 dni. Zobowiązujemy się do dostarczenia towaru w ciągu 14 dni.
    2. Odbiór towarów. W przypadku transportu towarów przez nas do konsumenta, towar zostaje nam przekazany w momencie, gdy przewoźnik przekazuje towar klientowi w miejscu przekazania (zazwyczaj pierwsze drzwi/bramy/bramy w miejscu dostawy wskazanym przez klienta). To właśnie w momencie odbioru towaru przez klienta ryzyko uszkodzenia i przypadkowego pogorszenia zakupionego towaru przechodzi na klienta. Jeżeli klient miałby przejąć towar od przewoźnika, ryzyko przypadkowego uszkodzenia i przypadkowego pogorszenia zakupionego towaru przechodzi na klienta w momencie, w którym może on dysponować towarem, jednak nie wcześniej niż w podanym terminie dostawy. W przypadku osobistego odbioru towaru przez klienta, towar uważa się za dostarczony w momencie odbioru przez klienta lub inną osobę przez niego wskazaną.
    3. Sposób transportu, odbiór osobisty towaru. Klient ma możliwość wyboru dostarczenia towaru na dowolny adres za pośrednictwem naszego zakontraktowanego przewoźnika po cenie wysyłki podanej w procesie zamówienia.
    4. Koszt specjalnego sposobu transportu. W przypadku uzgodnienia sposobu transportu na Państwa specjalne życzenie, ponoszą Państwo ryzyko i wszelkie dodatkowe koszty związane z tym sposobem transportu.
    5. Ponowna dostawa i związane z nią koszty. W przypadku, gdy z przyczyn leżących po Państwa stronie konieczne jest dostarczenie towaru wielokrotnie lub w inny sposób niż określony w zamówieniu, zobowiązani są Państwo do pokrycia kosztów związanych z ponownym dostarczeniem towaru lub kosztów związanych z innym sposobem dostarczenia.
    6. Szkody, które mogą powstać u sprzedającego w wyniku nie odebrania towaru. Jeżeli konsument będący klientem nie odbierze towaru w momencie dostarczenia go przez przewoźnika, towar zostanie następnie zwrócony do sprzedawcy i jednocześnie konsument będący klientem nie odstąpi od umowy kupna w ciągu 30 dni od bezskutecznego dostarczenia towaru, sprzedawca jest uprawniony do żądania od klienta kosztów naliczonych przez przewoźnika za dostarczenie towaru z powrotem do sprzedawcy. Koszty te stanowią szkodę sprzedającego, która powstała w wyniku naruszenia obowiązków prawnych klienta w rozumieniu § 2913 ust. 1 Kodeksu cywilnego. Jednocześnie Sprzedawca jest uprawniony do naliczenia opłaty magazynowej w wysokości 40 zł (słownie: czterdzieści złotych), a także Sprzedawca jest uprawniony do odstąpienia od Umowy sprzedaży.
    7. Nieprzyjęcie towaru w stosunku do przedsiębiorcy. Jeżeli klient-przedsiębiorca nie odbierze towaru w momencie dostarczenia go przez przewoźnika i towar ten zostanie następnie zwrócony do nas jako sprzedawcy, jesteśmy uprawnieni do żądania od klienta-przedsiębiorcy kosztów naliczonych przez przewoźnika za dostarczenie towaru z powrotem na nasz adres. Koszt ten stanowi dla sprzedającego szkodę, która powstała w wyniku naruszenia obowiązków prawnych przedsiębiorcy będącego klientem w rozumieniu § 2913 (1) Kodeksu cywilnego. Jednocześnie Sprzedawca jest uprawniony do naliczenia opłaty za przechowywanie towaru w wysokości 40 zł (słownie: czterdzieści złotych), a także jest uprawniony do odstąpienia od Umowy sprzedaży.
    8. Możliwość potrącenia wierzytelności. Jesteśmy uprawnieni do jednostronnego potrącenia roszczenia o zapłatę kosztów przechowywania towaru oraz roszczenia o odszkodowanie za naruszenie obowiązków prawnych klienta wynikających z niniejszej części OWH z roszczeniem klienta o zwrot ceny zakupu zgodnie z § 2913 Kodeksu cywilnego.
    9. Obowiązek klienta po otrzymaniu towaru. Po otrzymaniu towaru klient jest zobowiązany do jego zbadania i upewnienia się co do jego właściwości (w szczególności czy otrzymał właściwy rodzaj towaru, czy towar ma uzgodnioną jakość, czy towar w opakowaniu zawiera wszystko, co zgodnie z instrukcją powinien zawierać). W przypadku widocznych uszkodzeń przesyłki przez przewoźnika, klient zobowiązany jest w ogóle nie przyjmować takiej przesyłki od przewoźnika. Nie ponosimy odpowiedzialności za szkody spowodowane przez przewoźnika lub opóźnienie w dostawie towaru, niezależnie od przyczyny opóźnienia.
    10. Prawa z tytułu wad. Prawa klientów w przypadku wystąpienia wady reguluje nasza procedura reklamacyjna oraz odpowiednie przepisy prawa czeskiego, w szczególności kodeksu cywilnego.

 

  1. ZACHOWANIE TYTUŁU

W tej części opisujemy punkt, w którym sprawa jest wasza.

    1. Pełna zapłata ceny zakupu. Zastrzegamy sobie prawo własności do towaru dla naszych klientów do momentu pełnej zapłaty ceny zakupu zgodnie z daną umową kupna.
    2. Zastrzeżenie dla klientów biznesowych. W przypadku klientów biznesowych zastrzegamy sobie prawo własności do towaru do momentu uregulowania wszystkich należności wobec Państwa. Klient musi obchodzić się z zastrzeżonym towarem z należytą starannością i w razie uszkodzenia ubezpieczyć go na swój koszt na wartość nowego towaru.

 

  1. ODSTĄPIENIE OD UMOWY KUPNA

Niniejszy rozdział dotyczy naszych klientów będących konsumentami oraz procedury odstąpienia od umowy.

    1. Prawo konsumenta do odstąpienia od umowy kupna. Prawo konsumenta do odstąpienia od umowy kupna podlega postanowieniom określonym w punkcie 4 niniejszych OWU.
    2. Prawo do odstąpienia od umowy kupna mają tylko konsumenci. Klienci biznesowi mają prawo do odstąpienia od umowy kupna w zakresie dozwolonym przez odpowiednie przepisy. Klienci biznesowi nie mają prawa do odstąpienia od umowy kupna bez podania przyczyny w ciągu 30 dni, to prawo należy tylko do konsumenta. O ile przedsiębiorca będący klientem zwróci nam towar i nie będzie istniało roszczenie z tytułu wady w rozumieniu kodeksu cywilnego, jesteśmy uprawnieni do naliczenia kosztów magazynowania tego towaru zgodnie z punktami 9.7 i 9.8 niniejszych OWH, a także wezwiemy przedsiębiorcę będącego klientem do odebrania tego towaru.
    3. Jeśli klient nie zapłaci ceny zakupu. Jesteśmy uprawnieni do odstąpienia od umowy kupna, w szczególności jeśli klient nie zapłaci ceny kupna prawidłowo i w terminie lub jeśli odmówi przyjęcia towaru.
    4. Postępowanie w przypadku wyprzedania zapasów. Jesteśmy uprawnieni do odstąpienia od umowy kupna z powodu wyczerpania zapasów towaru lub z powodu niedostępności zamówionego towaru.
    5. Prezent. W przypadku przekazania klientowi wraz z towarem prezentu, umowa prezentu między nami a klientem zostaje zawarta z zastrzeżeniem, że w przypadku odstąpienia od umowy kupna umowa prezentu dotycząca takiego prezentu przestaje obowiązywać i klient jest zobowiązany do zwrotu nam prezentu.

 

  1. PRAWA Z TYTUŁU WADLIWEGO WYKONANIA

Staramy się zapewnić Państwu najlepszą obsługę, ale nikt nie jest nieomylny. Jeśli otrzymaliście Państwo wadliwy towar, prosimy o zapoznanie się z tym działem.

    1. Wychodzimy od Kodeksu cywilnego. Prawa i obowiązki stron umowy w zakresie uprawnień wynikających z wadliwego wykonania umowy regulują odpowiednie powszechnie obowiązujące przepisy prawa (w szczególności § 1914 do 1925, 2099 do 2117 i 2161 do 2174 Kodeksu cywilnego).
    2. Procedura reklamacyjna. Dalsze prawa i obowiązki stron związane z naszą odpowiedzialnością za wady towarów są określone w naszej Procedurze Reklamacyjnej.

 

  1. OCHRONA DANYCH

Ochrona danych osobowych naszych klientów jest dla nas bardzo ważna. Zasady postępowania z danymi osobowymi oraz zasady wysyłania informacji handlowych reguluje nasza polityka przetwarzania danych osobowych.

    1. Pliki cookies. Używamy tzw. plików cookies, które mogą być przechowywane na urządzeniu końcowym (za zgodą lub w celu ochrony naszych uzasadnionych interesów). Możesz ustawić swoje preferencje bezpośrednio na naszej stronie internetowej, gdzie znajdziesz również informacje o stosowaniu plików cookies.

 

  1. WYŻSZA MOC

Co się stanie, jeśli nieprzewidziane wydarzenia przerwą nasze obowiązki?

    1. Czym jest siła wyższa. Dla celów niniejszych OWU za siłę wyższą uważa się wszelkie przeszkody, które występują niezależnie od woli Outdoorlive i uniemożliwiają Outdoorlive wykonanie zobowiązania, jeśli nie można racjonalnie oczekiwać, że Outdoorlive zapobiegłaby, pokonała lub przewidziała przeszkodę lub jej skutki. Skutki wyłączające odpowiedzialność są ograniczone tylko tak długo, jak długo trwa przeszkoda, z którą związane są skutki.

 

  1. CZĘŚĆ KOŃCOWA, W TYM PRAWO WŁAŚCIWE I JURYSDYKCJA
    1. Zobowiązanie do przestrzegania praw konsumentów. Jeżeli postanowienia niniejszych OWU stoją w sprzeczności z ustawowymi przepisami dotyczącymi ochrony konsumentów, pierwszeństwo mają przepisy prawa i jako takie zobowiązujemy się do ich przestrzegania.
    2. Nieważne lub nieskuteczne postanowienia OWU. Jeżeli jakiekolwiek postanowienie OWU jest lub stanie się nieważne lub nieskuteczne, nieważne postanowienie zostanie zastąpione postanowieniem, którego znaczenie jest możliwie najbardziej zbliżone do nieważnego postanowienia. Nieważność lub nieskuteczność jednego postanowienia nie wpływa na ważność pozostałych postanowień.
    3. Element międzynarodowy. W przypadku istnienia elementu międzynarodowego zgadzamy się, że nasz stosunek prawny będzie podlegał prawu Republiki Czeskiej, w szczególności Kodeksowi Cywilnemu. Jednakże dokonując tego wyboru prawa zgodnie z art. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 593/2008 z dnia 17 czerwca 2008 r. w sprawie prawa właściwego dla zobowiązań umownych (zwanego dalej "Rzym I"), konsument nie może być pozbawiony ochrony przyznanej przez przepisy prawa kraju jego zwykłego pobytu zgodnie z art. 6 ust. 2 Rzymu I.
    4. Wyłączenie konwencji wiedeńskiej. Strony postanawiają wyraźnie wyłączyć stosowanie Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów (Konwencja Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów lub Konwencja Wiedeńska), zgodnie z art. 6 tej Konwencji.
    5. Spory i jurysdykcja. Strony uzgadniają ponadto, że do rozstrzygania wszelkich sporów wynikających z Umowy kupna, w których występuje element międzynarodowy, właściwe będą zawsze sądy Republiki Czeskiej, wyznaczone miejscowo według naszej siedziby. Językiem umowy jest język czeski. Nie narusza to praw konsumentów wynikających z przepisów szczególnych.
    6. Archiwizacja umowy kupna. Umowa kupna ze zmianami wprowadzonymi przez OWU jest przez nas archiwizowana w formie elektronicznej i nie jest dostępna dla osób trzecich.
    7. Formularz odstąpienia od umowy. Formularz odstąpienia od umowy stanowi integralną część niniejszych OWU.
    8. Jeśli wynegocjujemy inne warunki umowy kupna. Postanowienia OWH są integralną częścią umowy kupna. Postanowienia odbiegające od OWH można uzgodnić w umowie kupna. Odbiegające postanowienia w umowie kupna mają pierwszeństwo przed postanowieniami OWH.
    9. Konieczność akceptacji OWU dla zawarcia umowy kupna-sprzedaży. Akceptacja niniejszych OWU jest dobrowolna, ale niestety bez ich akceptacji nie jest możliwe założenie konta klienta ani utworzenie zamówienia.
    10. Ważność OWU. Niniejsze OWU obowiązują od 28.12.2023  i anuluje ważność poprzednich warunków.
Współdzielić
newsletter-background

Outdoorlive jest online

Śledź nas

Śledź nas, aby dowiedzieć się wszystkiego ważnego ze świata najlepszych marek outdoorowych.